ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار نفر در طرح بیمه همگانی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدرضا جیریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ثبت‌نام در طرح بیمه همگانی همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اردیبهشت ماه در استان مرکزی نیز کلید خورد.

وی تصریح کرد: از زمان ثبت‌نام در این طرح تاکنون بالغ بر ۶۵ هزار و ۵۲۹ نفر در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد  بیش از ۴۰ هزار نفر متعلق به شهر اراک هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از صدور ۳۲ هزار و ۸۲۰ جلد دفترچه درمانی برای ثبت‌نام کنندگان طرح بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۱۱ هزار جلد دفترچه ثبت‌نام کنندگان تحویل داده شده است.

جیریایی با بیان اینکه مزایا و کاربری این دفترچه‌ها همانند سایر دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت ایران است و هیچ تفاوتی با آنها ندارد، عنوان کرد: سقف تعهدات این دفترچه‌ها در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد تعرفه دولتی است.

به گفته وی هزینه سرانه درمانی این دفاتر توسط دولت تامین شده و استفاده از آن برای متقاضیان رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: ثبت‌نام از متقاضیان یک ماهه بوده اما افرادی که تا زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند همچنان می‌توانند با مراجعه به دفاتر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

جیریایی با تاکید بر اینکه اجرای طرح پوشش بیمه سلامت همگانی برای آحاد جامعه به صورت رایگان از سوی دولت تدبیر و امید، تحولی بزرگ در نگاه ویژه دولت به بخش سلامت است، گفت: فراهم کردن پوشش بیمه سلامت همگانی برای آحاد مردم از الزامات قانون اساسی و قانون برنامه پنجم توسعه است که امسال دولت با نگاه ویژه به بخش سلامت و تامین منابع مالی لازم، زمینه تحقق این مهم را فراهم کرده است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.