تشکیل شورای حماسه سیاسی ـ حماسه اقتصادی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، ملک سلیمانی، رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک، ۱۸ فروردین‌ماه در مراسم آغاز سال نو ضمن تقدیر از تلاش‌ کارکنان این واحد دانشگاهی، توسعه علمی را شرط بقای هر جامعه‌ای دانست و گفت: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری رسیدن به توسعه علمی نیازمند انقلاب فرهنگی در جامعه است به‌طوری‌که توسعه علمی منحصر به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور نیست و همه آحاد مردم باید سهمی از آن داشته باشند.

وی ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه با مروری بر رخدادهای سال گذشته، آن سال را سرشار از موفقیت برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: در حوزه اثرگذاری جهموری اسلامی ایران بر تحولات جهان از جمله بیداری اسلامی و علیرغم همه فراز و نشیب‌های فراروی جریان بیداری اسلامی، تحولات به‌وجود آمده به نفع جبهه مقاومت و به زیان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و با یاری خداوند شاهد اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران بر تحولات منطقه با پیروزی سوریه بر تروریسم‌های آمریکایی و صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیروزی کم‌نظیر سیاسی مردم مسلمان ایران در مقابل تحریم‌های بی‌سابقه استکبار جهانی، افزود: نماد این پیروزی در راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن جلوه‌گر شد و مردم مسلمان و انقلابی ایران ایستادگی و پیروزی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

سلیمانی افزود: در حوزه علم و فن‌آوری، سال ۱۳۹۱ موفق‌ترین سال علمی کشور بود و علیرغم تحریم‌های شکننده دشمن، دانشمندان و محققان متعهد کشور موفق شدند در حوزه تولید علم جایگاه کشورمان را نسبت به سال ۱۳۹۰ ارتقا داده و جایگاه شانزدهم از بین ۵۰ کشور تولیدکننده علم را کسب نمایند به‌طوری‌که ایران نسبت به کشورهایی مانند سو‌ئیس، روسیه و سوئد در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه فن‌آوری نیز توفیقات بزرگی نصیب جامعه علمی کشور شد که از جمله می‌توان به پیشرفت‌های قابل توجه در حوز‌ه‌های علمی هوا فضا، پزشکی، داروسازی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و … اشاره کرد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته، گفت: با توجه به تغییر مدیریت در این مجموعه بزرگ علمی در مدت کوتاه یکسال نمی‌شود در خصوص عملکرد این مجموعه اظهار نظر کرد؛ چراکه این زمان کم، بیشتر صرف مطالعه و شناخت عمیق‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی معاونت راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی برای رصد افق‌های دور در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزشیابی در واحدهای دانشگاهی برای بررسی نقاط ضعف و قوت حائز اهمیت و ضروری است.

سرپرست واحد اراک اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۱ را قابل توجه دانست و توجه ویژه به امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله افزایش بودجه فرهنگی، ارتقای دفاتر فرهنگ اسلامی به معاونت فرهنگی و تصویب طرح جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی؛ توجه و تأکید ویژه ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بر تحقق کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های مختلف دانشگاه از جمله آموزش و پژوهش و بهبود ساختار سازمانی دانشگاه که با تشکیل هیئت امنای استانی در راستای تمرکز‌زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به دانشگاه‌های استان همراه بود را از جمله اقدامات مهم دانشگاه در سال گذشته برشمرد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۲ به نام سال حماسه سیاسی ـ حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد؛ در این سال شاهد موفقیت جامعه علمی کشور در ارائه خدمات بیش از پیش به کشور و اتخاذ اقدامات هوشمندانه دانشگاهیان در ایام پیش از انتخابات ریاست جمهوری با عنایت به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری باشیم.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای حماسه سیاسی ـ حماسه اقتصادی در استان مرکزی با عضویت نهادهای مهم استان، جامعه دانشگاهیان و نخبگان را بیان کرد و افزود: این نهادها با حضور در این شورا می‌توانند به ایفای نقش فرهنگی و سیاسی خود در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در انتخابات بپردازند.

سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده برای تهیه برنامه راهبردی برای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی منطقه پنچ در آخرین نشست شورای منطقه پنج در سال ۱۳۹۱ خاطر‌نشان کرد: در سال ۱۳۹۲ ضمن تأکید بر تهیه این برنامه، تحقق ارتقای کیفیت در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای شاخص‌های فرهنگی، آموزش و پژوهش، ارائه خدمات واحدها و مراکز دانشگاهی به دانشجویان و سایر ارباب رجوع، رعایت قوانین و مقررات دانشگاه، تشکیل شورای پیگیری اجرایی نمودن مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها را در واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی دنبال خواهیم کرد.

سرپرست واحد اراک با تأکید بر لزوم پیگیری برنامه‌ها اظهار امیدواری کرد؛ اعضا‌ هیئت علمی، کارکنان خدوم و مدیران پرتلاش در توسعه همه ‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی اراک مشارکت فعال داشته باشند و تشکیل نظام پیشنهادات به‌منظور بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارکنان در راستای تحقق اهداف راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۲ برای واحد اراک سال اجرای برنامه راهبردی دانشگاه با مشارکت جمعی برای تحقق اهداف برنامه در راستای ارتقای کیفیت بیش از پیش در فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه است.

سلیمانی افزود: تأکید بر ارتقای کیفیت در آموزش و پژوهش ناشی از این مسئله است که هرچه کیفیت، ارتقا پیدا کند به همان میزان اثرگذاری و نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور و حل مشکلات در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی بیشتر است و توفیقات علمی کشور در سال‌های اخیر نتیجه توجه به کیفیت در بخش‌های مختلف آموزش عالی کشور بوده است.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی تهیه برنامه عملیاتی و واقعی با مشارکت، انسجام و همکاری همه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، ارتقای ارتباط دانشگاه با مرکز تحقیقاتی صنعت و کشاورزی و … و مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان مرکزی در راستای تأمین منابع مالی جدید و مدیریت آن، بررسی و حل مشکلات اجتماعی استان و صرفه‌جویی‌های مؤثر را از اقداماتی برشمرد که می‌تواند این واحد دانشگاهی را همچون سال‌های گذشته متمایز و شاخص نماید.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در سال گذشته دستاوردهای چشمگیری در همه ابعاد داشت که مرهون پشتکار فراوان و دلسوزی‏ و زحمات تمامی مسئولان و کارکنان است و امیدوارم با همدلی و همکاری یکدیگر در مسیر پیشرفت این واحد دانشگاهی گام برداریم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.