برگزاری نشست شورای معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی استانداری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی ˈمحمدحسین مقیمی ˈ در نشست شورای معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی استانداری مرکزی افزود: بیکاری و پایین بودن سطح درآمد خانوارهای روستایی یکی از عوامل مهاجرت روستاییان به شهرها و معضلات اجتماعی حاصل از آن است و ساماندهی این مشکل با ترسیم نقشه راه در حوزه اشتغال و بر اساس ظرفیتها و قابلیتهای هر روستا قابل حل است.

وی اظهار کرد: هر منطقه روستایی استان فرصتهای متنوعی در عرصه گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات دارد که باید شناسایی شده و بر اساس فرهنگ هر منطقه برای باروری تفکرات کارافرین عمل شود.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: روستا از دیرباز کانون مولد تولید ثروت، برآورده کردن نیازهای اساسی و فعالیتهای انسانی بوده و هم اینک نیز رسالت فرمانداریها و بخشداریها این است که به عنوان نمایندگان عالی دولت در حوزه تصمیم سازی روستایی به کمک شوراهای اسلامی و دهیاری ظرفیتهای اشتغالزا را در روستاها شناسایی کرده و راهبردهای علمی را در توسعه متوازن روستایی و هدفگذاری صحیح برای آینده این مناطق را ایجاد کنند.

مقیمی تاکید کرد: اشتغالزایی باید در سایه توانمند سازی گروههای جویای کار ، مشارکت کار افرینان و حمایت دولت در روستاها راهبری شود و تعیین سهم و انتظارات در این بخشها برای موفقیت برنامه اشتغال روستاها ضروریست.

وی ادامه داد: هماهنگی و ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین دستگاههای اجرایی و حوزه های مختلف در امور روستاها نقش مهمی در توسعه اقتصادی روستاها دارد.

استاندار استان مرکزی گفت: ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان یکی از عوامل موفقیت طرحهای اشتغالزا است که باید برای آن چاره اساسی شود.

مقیمی در بخشی از سخنانش با یادآوری حماسه سیاسی ۲۴ خرداد گفت: مشارکت آگاهانه مردم در حماسه ۲۴ خرداد پارسال بیانگر تیزبینی و حب بالای آنان به وطن است و با همه مشکلات و بهم ریختگی اقتصادی و اجرایی بار دیگر مردم در سایه وحدت خود اعلام کردند انتخابشان خط تعادل است.

وی افزود: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که بیکاری، رشد اقتصادی پائین و تورم در جامعه حاکم بود و رشد اقتصادی پنج و شش دهم درصدی دولت اصلاحات به منفی هشت و نیم درصد رسیده بود که نشان می دهد طی هشت سال فقط از ذخائر استفاده شده بود و سرمایه گذاریها اندک و روبنایی بوده است.

مقیمی ابراز کرد: آنچه برای دولت تدبیر و امید اهمیت دارد آینده کشور و جبران کمبودها است و باید طبق با امور حساب شده و کارشناسی آنچه قانونگذار تکلیف کرده با قاطعیت به بوته عمل گذاشته شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: اجرای دقیق قانون، استفاده از نظرات کارشناسی معتدل و دقیق و همچنین مدیرانی که در چارچوب قانون کار خود را انجام دهند از جمله مواردی است که دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات کشور آنها را دنبال می کند.

در این نشست مسایل و مشکلات حوزه های مختلف استان مرکزی توسط مدیران ستادی استان مرکزی طرح و بر هدایتگری موضوعات مطرح شده با حضور کارشناسان دستگاههای اجرایی و دانشگاهیان تاکید شد.

۳۶۸ هزار و ۹۵۸ نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۳ هزار و۹۵۹ نفری استان مرکزی بر اساس آمار سرشماری سال ۹۰ ساکن مناطق روستایی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.