استاندار مرکزی: رسانه‌ها کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی هستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی ظهر امروز در بازدید از صدا و سیمای استان مرکزی اظهار داشت: رویکرد ما به کارگیری علم در خدمت فناوری، فناوری برای تجاری‌سازی و تجاری‌سازی به منظور تولید ثروت ملی است و ارتباط نداشتن صنعت با دانشگاه موجب می‌شود تا این بخش در جا بزند و درگذشته بماند.

وی بیان کرد: صاحبان صنایع به دلیل سابقه طولانی استان مرکزی در این بخش، نباید خود را از همکاری با مراکز علمی بی‌نیاز بدانند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اجرای این سیاست‌ها موجب می‌شود تا امکانات بالقوه هر استان عملیاتی شده و در توسعه ایفای نقش کنند.

مقیمی خاطرنشان کرد: همواره تمدن‌ها بر پیکره علمی و فکری شکل می‌گرفتند و با بسط فکر، فرهنگ و تمدن در جوامع شکل می‌گرفت که نمونه بارز آن را در تاریخ ایران می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اگر بنا است در دهه تمدن ‌سازی انقلاب حضور بیشتری داشته باشیم نیاز داریم تا تمدن گذشته را بازسازی و احیا کنیم، ادامه داد: این حرکتی است که در ذهن تمام ایرانیان موج می‌زند و نقشه راه آن را مقام معظم رهبری معین کرده‌ است.

استاندار مرکزی ادامه داد: امروزه وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر افکار، جهت گیری‌های ذهنی و رفتاری شهروندان هر جامعه‌ای به شمار می‌روند.

مقیمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی هستند، تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغ کالاهای با کیفیت ایرانی و تشویق مردم به استفاده از محصولات داخلی و آموزش و اطلاع ‌رسانی در این زمینه، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، زیرا کالاهای تولید شده با کیفیت داخلی نیاز به معرفی دارند.

استاندار مرکزی فرهنگ را از مولفه‌های مهم ایران اسلامی دانست و افزود: استان مرکزی به دلیل دارا بودن مفاخر بزرگی چون امام خمینی(ره) نقش مهمی در فرهنگ ایران دارد که باید این جایگاه به خوبی معرفی شود.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت امام راحل بیان کرد: شجاعت، دلیری و از خود گذشتگی از جمله ویژگی‌هایی بود که امام خمینی(ره) به عنوان الگو برای رهبران جوامع بر جای گذاشت.

وی اظهار کرد: قوام نهاد خانواده، ترویج پاکی، صداقت و دیگر فضیلت‌های اخلاقی باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله صدا و سیما قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئولان در سالی که به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده، باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم و خداوند را در پی داشته باشد.

مقیمی با تاکید بر ضرورت تعریف نقش صنایع و دانشگاه‌ها در توسعه صنعتی و علمی استان مرکزی گفت: دانشگاه و صنعت نقش مکملی در توسعه صنعتی و علمی استان مرکزی دارند و بیگانگی این بخش‌ها چیزی جز عقب ماندگی عاید استان نخواهد کرد.

وی بیان کرد: دست یافتن به اهداف سند افق ۱۴۰۴ ضروری است و این مهم نیازمند تلاش همگانی است که صدا و سیما نیز نقش موثری در این زمینه دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در ادامه گفت: توجه جدی به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، معرفی توانمندی‌های ۱۲ شهرستان استان و افزایش درصد مخاطبان از اهداف این اداره کل است.

حمید قربانی‌جم با اشاره به اینکه هم اکنون نسبت مخاطبان شبکه استان مرکزی در کل ۷۰ درصد، در بخش خبر ۷۵ درصد و در برخی برنامه‌ها تا ۸۵ درصد است، تصریح کرد: پیگیری خواسته‌های مردم، ایجاد فرصت برای مدیران، استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان و نخبگان استان و تعامل با دستگاه‌های اجرایی در دستور کار صدا و سیمای استان مرکزی قرار دارد.

گفتنی است در این دیدار از جانبازان و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.