مسلمان شاد ؛ نسخه جدید غرب برای تضعیف اسلام

چند ماه قبل آهنگ ساز امریکایی «فرل ویلیامز» آهنگی به نام شادی (happy)را ساخت . در اواخر فرودین ماه سال جاری بود که تشکل انگلیسی آنستی پالسی که با عنوان « مشی صداقت یا The honesty policy » فعالیت می کند بر اساس گفتمان همیشگی غربی – صهیونیستی که همان تضعیف بنیه های اعتقادی و دینی اسلام است اقدام به ساخت کلیپی ویدئویی با این ضمیمه این آهنگ نمود . این کلیپ که در فضای مجازی تنها در طی دو روز بیش از سیصد هزار مرتبه توسط مردم جهان مشاهده شد عبارت بود از انجام رقص و حرکات موزون توسط مسلمانان بریتانیایی . این کلیپ که با جلوه های خاص صوتی و تصویری تدوین شده بود زنان ، مردان و حتی کودکانی را نشان می داد که در تمام رده های سنی و در همه نژادها اقدام به شادمانی در اماکن عمومی می نمودند . نکته قابل توجه اینکه زنان و دختران در این کلیپ اکثراً با حجاب اسلامی ظاهر می شدند و برخی از مردان نیز چهره های مذهبی داشتند ، گاهی نیز در تصویر تابلوهایی با عبارات اسلامی مثل ( لااله الله محمد رسول الله ) مشاهده می شود . در پی انتشار این کلیپ در فضای مجازی و ادامه طرح مذکور در سایر نقاط جهان نیز اقدامات مشابهی انجام شد از جمله ساختن کلیپی به همین شکل در آمریکا ( شیکاگو ) و اخیراً نیز چند کلیپ مشابه در تهران !!

سازندگان کلیپ « مسلمانان بریتانیایی شاد» برنامه ضد اسلامی خود را پنهان و انگیزه ظاهری خود را اینگونه اعلام کردند : « این چیزی است که ما می خواهیم شبیه آن باشیم . ما مسلمانان بریتانیایی به کمی خشک بودن مشهوریم . این ویدئو خلاف آنرا ثابت می کند . ما خوشیم ، پر انرژی و جهانی هستیم ، اهل بیرون رفتن هستیم و هرچیز دیگری که بشود فکرش را کرد . »

البته جمله آخر این تفکر سکولار که بیان می کند « هرچیز دیگری که بشود فکرش را کرد» تا حدود زیادی نیات پلید آنان را مشخص می کند و اینکه معلوم نیست دامنه این قبیل اقدامات ضد فرهنگ دینی را تا کجا وسعت خواهند بخشید .

در ایران پس از ساخت اولین کلیپ هپی و پخش آن در فضای مجازی ، به نقل از رئیس پلیس تهران تنها پس از حدود شش ساعت بازیگران و عوامل آن شناسایی و دستگیر شدند که البته این تسلط و عکس العمل فوق العاده پلیس فتا ناجا و نیروهای امنتیی ایران را مشخص می کند که جای تقدیر دارد . اما آنچه که بیش از هر چیزی جالب به نظر می رسد و دلیل قاطعی است بر نسخه پردازی غربی- امریکایی در این گونه جریان سازی های معارض فرهنگی و ضد اسلامی ، سخنان مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا در راستای حمایت از دستگیر شدگان مذکور است . این قبیل حمایتها ما را بیاد حمایتهای دشمنان خارج از مرز جمهوری اسلامی در جریان فتنه سال ۸۸         می اندازد.

اخیراً سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «خانم جین ساکی» در نشستی خبری درباره دستگیری بازیگران کلیپ مذکور در تهران گفت: «گزارش هایی درمورد آزادی این جوانان دریافت کرده‌ایم که تأیید نشده اند. با این حال ما معتقدیم که آزادی بیان باید برای همه ایرانیان تضمین شود. در صورتی که این جوانان هنوز در بازداشت باشند ما خواستار آزادی آنان هستیم.» !

البته این پر واضح است که منظور ایشان از آزادی بیان ، صرفاً بیان حرفهایی است که در جهت منافع سلطه جویانه ایشان است زیرا اظهارات خانم ساکی در حالی صورت گرفته که رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند چند روز قبل نیروهای امنیتی در ایالت شیکاگو با برخوردهای امنیتی شدید دست‌کم ۱۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان «مک‌دونالدز» را دستگیر کرده‌اند. هر چند که برای ملت ایران گفته های عوام فریبانه غرب که تحت لعاب آزادی بیان ، حقوق بشر ، دموکراسی و… بیان می شود سالهاست که رنگ باخته است . چون دریافته ایم که این عبارات تنها حربه ای در دست مستکبران عالم برای چپاول ملتها و دور کردند آنها از اعتقادات اسلامی و ظلم ستیزانه آنهاست.

ذیلاً به تشریح عمیق تر و نقد این قبیل جریان سازی ها ضد اسلامی می پردازیم .
آیا اسلام با شادی و خوشحالی (HAPPY) مخالف است ؟

نیاز به شادی و نشاط از مهم‌ترین ویژگی‌های روحی و فطری انسان . لذا انسان‌ها به‌دنبال راهی می‌گردند تا به این نیاز خود پاسخ گویند. بخصوص در جهان امروز با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی و صنعت انسان‌ها را از طبیعت و فطرت خود دور کرده و گرفتاری‌های زندگی ماشینی مخصوصاً در شهرهای بزرگ انسان‌ها را دچار ملال‌خاطر کرده و سیر صعودی بیماری‌های روحی و روانی را برای بشر به‌دنبال داشته، نیاز انسان‌ها به شادی بیش از پیش نمایان است.

اما آیا اسلام که ما معتقدیم کاملترین دین است نسبت به این مهم ساکت است ؟ آیا خداوند به عنوان خالق و مهندس طراح و سازنده روح و جسم آدمی به این نیاز اساسی بشر توجهی نکرده و در خصوص آن و نحوه تأمین آن در قالب آیات قرآن یا روایات منقول از امامان راهکاری ارائه ننموده است ؟

وقتی در این خصوص با صاحب نظران و متخصصان امور دینی به بحث می نشینیم یا آثار ایشان را مطالعه می کنیم به این واقعیت می رسیم که هیچگاه این مقوله مهم از نظر اسلام مغفول واقع نشده بلکه اسلام شیعی بهترین و صحیح ترین راهکار را برای احساس شادی عمیق و فرح بخش را برای ما بیان کرده ، آنهم نه شادی زودگدر و کاذب بلکه شادی و نشاطی که علاوه بر سلامت روانی و دنیوی بشر ، باعث رشد و تعالی وجود آدمی و آبادی زندگی اخروی او نیز می شود . مشکل بسیاری از اشخاص در قرن اخیر این است که شادی را صرفاً در هیاهوی بیرون جستجو می‌کنند. اما تعبیر و تفسیر دین از شادی این است که شادی عاملی مهم و موثر برای رسیدن انسان به کمال عالی انسانی است.

اسلام بهره گیری از شادی، لذت از زندگی و رضایت‌مندی از آن را طی آموزه های سهل و آسان آموزش می‌دهد، تا جایی که حتی تبسم به چهره دیگران را پاداش داده و عملی دارای ثواب می‌شمارد و به این ترتیب به شادی عمق بخشیده و آن را درونی و پایدار می‌نماید تا تشنگی انسان را نسبت به این مقوله پاسخگو باشد. از طرفی نیز از شادی‌ها و لذت‌های زودگذر و کاذب به شدت جلوگیری نموده و معتقد است که این گونه شادی‌ها، تنها بخش بسیار کوچک و سهم ناچیزی از شادی‌های واقعی است‏ لذا وقتی به آیات قرآن کریم در این زمینه نگاه می‌کنیم می‌بینیم از دو نوع شادی صحبت شده است، شادی‌های پسندیده و شادی‌های ناپسند.

انسانها نیز در رفع این نیاز به چند گونه تقسیم می‌شوند: عده‌ای که مقید به دین و اخلاقیات نیستند برای رسیدن به آنچه خود شادی و لذت می نامند به هر راهی متوسل شده‌اند که نتیجه آن استفاده از قرص‌های شادی‌زا ،مواد مخدر و روان‌گردان ، شرکت در برنامه هایی همراه با موسیقی های هیجان زا یا اختلاتهای با جنس مخالف و انجام رقص و حرکات خاص و غیره است که دامن جوامع غربی و برخی جوامع اسلامی را نیز گرفته است، اما عده‌ای بنا بر عقاید مذهبی و دینی خود حاضر نیستند از هر راهی استفاده کنند.

معانی مختلف شادی در قرآن

مفهوم شادی مجموعاً ۲۵ بار با الفاظ مختلف یعنی(فرح و سرور) در قرآن آمده است. «فرح» با الفاظی ‌چون فرح ، فرحوا ، تفرحوا ، یفرحوا، تفرحون ، یفرحون، یفرح ، تفرح، فرحون و فرحین، ۲۲ بار و «سرور» با الفاظی چون سرور و مسرور، ۳ بار در قرآن تکرار شده است

انواع شادی در قرآن

آیات قرآن درباره شادی را می‌توان در دو گروه دسته بندی کرد: دسته ای از آیات، مؤمنین را دعوت به شادی نموده و دسته دیگر از آیات قرآن، شادی ناصحیح را مذمت کرده‌اند.

الف) شادی ممدوح در قرآن

شادی‌هایی را شامل می‌شود که بر اساس ارزش‌ها و اهداف مقدس قرآن و اسلام است، مانند:

۱- ﴿ قُلْ بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُواْ هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ ﴾ ۵۷ یونس.

«بگو به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند که آن از آنچه گردآوری می کنند بهتر است».

۲- ﴿ فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ﴾ ۳۰ روم.

«در چند سال، همه کارها از آن خدا است، چه قبل و چه بعد (از این شکست و پیروزی) و در آن روز مؤمنان خوشحال خواهند شد». این خوشحال مؤمنان بواسطه غلبه توحید بر شرکت و صدق پیشگویی قرآن و پیروزی معنوی مسلمانان است .

ب) شادی مذموم در قرآن

شادی‌هایی را شامل می‌شود که بر اساس ضد ارزش‌ها بوده و همراه با گناه، غفلت و فساد است، مانند:

۱- ﴿ إِنَّ قَارُونَ کَانَ مِن قَوْمِ مُوسَى فَبَغَى عَلَیْهِمْ وَآتَیْنَاهُ مِنَ الْکُنُوزِ مَا إِنَّ مَفَاتِحَهُ لَتَنُوءُ بِالْعُصْبَهِ أُولِی الْقُوَّهِ إِذْ قَالَ لَهُ قَوْمُهُ لَا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْفَرِحِینَ ﴾ ۷۶ قصص .

«قارون از قوم موسی بود اما بر آن‌ها ستم کرد، ما آنقدر از گنج‌ها به او داده بودیم که حمل صندوق‌های آن برای یک گروه زورمند مشکل بود، به خاطر بیاور هنگامی را که قومش به او گفتند: این همه شادی مغرورانه مکن که خداوند شادی کنندگان مغرور را دوست نمی‏دارد».

۲- ﴿ ذَلِکُم بِمَا کُنتُمْ تَفْرَحُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَبِمَا کُنتُمْ تَمْرَحُونَ ﴾ ۷۵ غافر .

«این به خاطر آن است که به ناحق در زمین شادی می‏کردید و از روی غرور و مستی به خوشحالی می‏پرداختید».

نتیجه بحث اینکه آنچه خداوند حکیم در قرآن به انسان توصیه می کند آن است که شادی ممدوح و پسندیده آن است که از راه توکل و رضایت به اراده الهی ایجاد می شود . شادی که ناشی از مؤمن بودن و برخورداری از نعمت کتاب و رسولان الهی است . شادی که ناشی از لیاقت بهره مندی از نعمات ظاهری و مادی و یا باطنی و معنوی ایجاد می شود . اینگونه شادی ها عمیق و فرح بخش روح و سبب تعالی انسان و آبادانی دنیا و آخرت آدمی است . اما آن شادی هایی که ناشی از هیجانات زودگذر گناهان و شهوت رانی هاست و یا ناشی از ثروت اندوزی ، سرمستی ، غرور ، ظلم و تمسخر دیگران است ، ظاهری است و در ثبات و نشاط روانی و سعادت دنیوی و اخروی آدمی تأثیری ندارد .

برای تأیید این امر کافی است با دیده ای حقیقت بین بنگریم آیا زنان و مردانی که آزادانه در غرب یا در هر جای دیگر این کره خاکی با شرکت در برنامه های هیجانی رقص و آواز و موسیقی و یا شهوت رانی های بی حد و حصر و بی توجهی به حدود الهی به شاد کردن خود می پردازند و یا اینکه از امکانات مالی حیرت انگیز برخوردارند ، از آرامش روان و شادکامی دائمی در زندگی برخوردارند؟ ، آیا در بین آنها ناراحتی روانی ، بیماریهای عصبی ، جسمی و مقاربتی ، نزاع ، جرم ، جنایت ، خودکشی ، فروپاشی کانون خانواده ، احساس بی هویتی و پوچی و هزاران معضل دیگر مشاهده نمی شود ؟ و یا اینکه آنان بیش از اقشار معتقد به اصول اخلاقی به این مشکلات مبتلا هستند ؟ !!

گذشته از مباحث کلی فوق در روایات و سیره معصومین(ع) نیز به موادی زیادی بر می خوریم که به اهمیت داشتن روحیه شاداب در بین امت اسلامی تأکید شده و صفاتی مثل شوخ طبعی و یا شاد کردن برادر دینی را توصیه نموده است . بعنوان نمونه در روایات آمده که حضرت رسول (ص) با مردم شوخی و مزاح می‌فرمودند. مثلاً شوخی حضرت با پیرزنی که نزد ایشان آمده بود و حضرت فرمودند پیرزنان به بهشت نمی‌روند. آن پیرزن در ابتدا محزون شد. بعد حضرت با تبسم فرمودند: جوان می‌شود و وارد بهشت می‌شود. یا مزاحی که در قضیه خرما خوردن حضرت با حضرت علی (ع) نقل شده است که ایندو بزرگوار با هم شوخی می کردند .

از سوی دیگر روایات متعددی شادی را از ویژگی‌های مؤمن ذکر کرده است. مثلاً در وسائل‏الشیعه به نقل از کافی آمده است: «ما من مؤمن الا وفیه دعابه…»: «هیچ مؤمنی نیست مگر این که در او شوخی وجود دارد» (حر عاملى، ۱۳۶۷ش، ج۱۲: ۱۱۲). و یا روایات ادخال سرور در قلب مؤمن که حضرت رسول(ص) می‌فرمایند: «من سر مؤمنا فقد سرنی و من سرنی فقد سر الله عزّوجل»: «هرکس مؤمنی را شاد کند مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند خداوند عزوجل را شاد کرده است» (حر عاملى، ۱۳۶۷، ج۱۶: ۳۴۹) و غیره.

نتیجه این قسمت اینکه از مجموع آیات و روایات فوق که تنها بخشی از موارد مرتبط بود به خوبی نمایان می شود که اسلام دین شادی است اما برای شادی حد و حصر و ضوابطی قائل شده است که رعایت آن حدود هم در جهت صلاح خود بشر است . حضرت رسول(ص) می‌فرمایند: «انی لامزح و لا اقول الا حقا»: «من شوخی می‌کنم ولی جز حق چیزی نمی‌گویم» (حر عاملى، ۱۳۶۷ش، ج۱۶: ۲۹۸). حال با این همه جای تعجب است که عده‌ای دین اسلام را دین غم معرفی می‌کنند. و یا اینکه می خواهند با ساختن برنامه ها یا کلیپهایی همچون کلیپ هپی و ضایع کردن حدود اسلامی به خیال خود باعث بهبود چهره اسلام شوند !

 

 

آیا اصول و قواعد اسلام در طول تاریخ ثابت است یا می تواند با توجه به مقتضیات زمان تغییر کند ؟

نظر اسلام شیعی این است که اصول و مبانی دین همواره در طول تاریخ ثابت بوده و هست اما فقه پویا و علمای مجتهد شیعه بگونه ای در مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام پرورش یافته اند که می توانند پاسخ تمام سئوالات جدید و مسائل مبتلابه روز را بصورت صحیح از دل این اصول ثابت استخراج کنند و این ویژگی بارز فقه امامیه است . لذا به قول شهید بزرگوار مرتضی مطهری در کتاب اسلام و نیازهای زمان « اسلام رنگ قرن یا عصر مشخص را ندارد ، اسلام مافوق قرون و اعصار وظیفه رهبری و هدایت و سوق دادن بشر را بسوی تکامل بر عهده گرفته است .ص ۱۶ . اسلام راه است نه منزل و توقفگاه . خود اسلام از خود به عنوان راه ( صراط المستقیم ) یاد می کند . غلط است که بگوییم چون منزلها عوض شود ، راه هم باید عوض شود . ص ۱۴. لذا اسلام نسبی بودن اخلاقیات و اصول رفتاری را قبول ندارد و آنچه را حرام یا حلال اعلام نموده در همیشه تاریخ همان حکم اولیه خود را دارد ؛ پس این اشتباه بزرگی است که بگوییم دنیای مترقی امروز که عصر ارتباطات ، تکنولوژی و دهکده جهانی است مجوز آن را داده است که ما از اصول و حدود شرعی خود دست برداریم و در زمینه هایی مثل رعایت اخلاق ،صداقت ، عدالت ، محبت ، رعایت حریم بین زن و مرد ، حجاب و حیا ، نگاه به نامحرم ، موسیقی و رفتارهای حرام و شادی کردن از مبانی دینی خود عقب نشینی کنیم .

کلیپ مسلمانان شادبریتانیایی (happy) و سایر کلیپهای مشابه ، اقدامی علنی در جهت شکستن قبح زیر پا گذاشتن حدود شرعی در زمینه های فوق است . بدون شک کارگردانان سودجوی این قبیل نمایش ها که در صدد تزریق اندیشه های فاسد خود در افکار مسلمان جهان هستند از ضعف آگاهی و بصیرت بازیگران آن سوء استفاده کرده و به آنها تلقین کرده اند انجام این چنین حرکات موزون و یا عدم الزام به حجاب شرعی به اصول دینی اسلام خللی وارد نمی کند . می توان هم اینگونه شادی کرد و هم مسلمان بود می توان حجاب و حیا داشت اما در خیابان رقصید یا اصلاً می توان حجاب و حیا نداشت اما مسلمان هم بود . !!

این در حالی است که آیات قرآن بسیاری از اصول رفتاری در این باب را بعنوان واجبات دین مطرح می کند چرا که ما معتقدیم آنچه در آیات قرآن نقل شده به عنوان حجت شرعی الزام آور است و رعایت آن واجب است . قرآن کریم در آیه۳۲ سوره احزاب و ۳۱ سوره نور بیان می کند که حتی نوع راه رفتن و آهنگ سخن گفتن زن نباید بگونه ای باشد که سبب تحریک مردان گردد ؛ رعایت پوشش و حجاب برای زن از دستورات صریح و اکید دین اسلام است و پوشاندن همه بدن بجز صورت و دستها تا مچ به شرط نداشتن آرایش بارز واجب شرعی است و حتی داشتن پوششی بلند همچو چادر از نشانه های زنان مؤمن و پاک و سبب دوری آنها از اذیتهای مردان شهوت ران معرفی می کند( ۵۹ احزاب ) . دوری از نگاه به نامحرم هم به مردان و هم به زنان تذکر داده شده (۳۰و ۳۱ نور) و حتی به زنان پیامبر تأکید شده که در حین مراجعه مرد نامحرم به درب منزل از پشت پرده با او صحبت کنند که این برای آنها بهتر است (۵۳ احزاب) . تمامی این موارد قرآنی مبانی رفتاری ثابت و حقیقی اسلام است که خداوند و رسولش خواسته اند در هیچ زمانی تعطیل نشود . آیا در کلیپهایی این چنین چیزی جز زیر پا گذاشتن این اصول بچشم می خورد . بخصوص آنکه در کلیپ اصلی ساخت انگلیس – این روباه پیر استعمارگر – بازیگران در مقابل تابلوهایی که اذکار دینی بر آنها نوشته اقدام به حرکات موزون می کنند و یا اینکه از استاد دانشگاهی مسلمان نیز تصاویری نشان می دهند !!

بازیگران این قبیل نمایشها اگر اندک بصیرتی داشته باشند حد اقل باید این را بفهمند که این سناریوها به تمسخر گرفتن مبانی اسلام است که البته این تمسخر در بین دشمنان دین سابقه داشته و دارد آنجا که خداوند می فرماید « هنگامی که چیزی از آیات ما را دانستند آنرا به استهزا می گیرند ، برای آنان عذاب خوار کننده ای خواهد بود . ۹ جاثیه » .

مسلمانان جهان باید بدانند و آگاه باشند که در این قبیل اقدامات سوء دشمن ، خداوند به ما اجازه هیچگونه تسامح و سهل انگاری و یا تسامح و گذشت را نداده است . تأکید دین ما در گذشت و چشم پوشی صرفاً در امور شخصی است و در آنچه که به مبانی و اصول دین و یا سرنوشت جامعه اسلامی و یا حقوق جامعه مربوط می شود نه تنها ملت بلکه حاکمان اسلامی نیز مجاز به هیچگونه تسامح و تساهل نیستند .

 

هدف واقعی تهیه کنندگان این قبیل محصولات ضد فرهنگی و سکولار چیست ؟

این یک روند طولانی تاریخی است که ما در کشور خود از زمان مشروطه مشاهده می کنیم از همان زمان اعتقادات مارکسیسمی ، فراماسونری ، بهائیت و… با هدف دورکردن مردم شیعه ایران از اعتقادات دینی خود و تسلط بر کشور از سوی سردمداران سلطه گر غربی در ایران ظاهر شد . وجود اشخاص فریب خورده و غرب زده سیاسی همچون تقی زاده و… و وجود پادشاهان بی دین و بی بصیرت همچون پهلوی اول و دوم سبب شد این جریانات معارض فرهنگی و سکولار در ایران رشد نمایند که اوج این روند شوم با اقداماتی چون کشف حجاب ، تعرض به روحانیون و حوزه های علمیه ، کشتار فیضیه ، جشنهای شاهنشاهی و جشن هنر شیراز و… خود نمایی می کرد . با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی رحمت الله علیه، این قبیل جریانات سکولار عقب نشینی و حتی در برخی موارد محو شدند لیکن دوباره با بروز برخی تغییرات در عرصه های بین الملل و جریانات داخلی این قبیل موارد تا حدودی قوت گرفته است .

   آنچه دقیقاً مسلم است این است که در همه­ی این جریانات سکولار ، ضد دین و ضد فرهنگی اعم از لیبرالیسم ، مارکسیسم ، فمنیسم ، نهیلیسم ، فرقه گرایی های جدید ، شیطان پرستی و… دو چیز بصورت توأمان خودنمایی می کند : اول بی تفاوت کردن و سست کردن مردم مسلمان بخصوص شیعیان نسبت به مبانی و اصول اعتقادی و دینی خود ، و دوم رویارویی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی .

پر واضح است اگر مردم مسلمان نسبت به دین خود بی تفاوت شدند و به اندیشه هایی همچون افکار بازیگران این قبیل کلیپها مبتلا شدند ، دیگر دغدغه­ی آنها ظلم ستیزی و مقابله با مستکبران جهانی همچو دولت آمریکا ، یا دفاع از مستضعفین عالم و مقابله با برنامه های سلطه گرانه غرب نخواهد بود . دغدغه­ی چنان مردم بی دین و بی اعتقادی تنها تنوع طلبی ، شهوت رانی و لذتها و هیجانات به اصطلاح شادی بخشی خواهد بود که دشمن برای آنها فراهم کرده و آنگاه بر سر یک حکومت اسلامی آن خواهد آمد که بر سر تمدن اسلامی ۷۰۰ ساله مسلمانان اندلس آمد . یعنی استهاله فرهنگی ، غرق شدن در خوشگذرانی های دروغین ، شهوت رانی ، عدم وحدت کلمه و اختلافات داخلی و در نهایت اضمحلال و فروپاشی ؛ و این یعنی تحقق اهداف سلطه گرانه آمریکایی و صهیونیستی و ایادی سودجوی انگلیس و اروپایی ایشان .

پس در نهایت هدف دشمان ضربه زدن و به خیال خود از بین بردن اصل نظام حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است . آنچه که در این قبیل جریانات معارض فرهنگی و تلقینات سکولاریستی مشاهده می شود آن است که در روندی کند و بسیار نامحسوس در طول زمان اندیشه های مسلمانان بخصوص شیعیان ایران که بزرگترین سد راه مطامع ایشان است را تغییر دهند و از اصول و مبانی دینی منحرف کنند . لذا آنچه که در رویکرد و گفتمان جدید دشمنان نظام اسلامی مشاهده می شود تلقین و ارائه نسخه ای است که « لذت و معنویات انحرافی » را در هم آمیخته و معجون مسموم و زهر آلودی تهیه کنند که نوشیدن آن توسط مسلمانان نا آگاه سبب می شود اسلام ناب محمدی (ص) به اسلامی بی خطر برای آنان یعنی اسلام آمریکایی تبدیل شود و آنگاه است که دیگر سرباز مسموم توان مقابله ندارد و حکومت را براحتی تقدیم دشمن می کند .

این است سناریوی پلید دشمن که انشاء الله به فضل الهی ، رهبریهای حکیمانه مقام عظمای ولایت آیت الله خامنه ای حفظه الله و تلاش ها و مجاهدتهای حافظان نظام جمهوری اسلامی و عزم و اراده مردم مؤمن ایران اسلامی ، نقشه بر آب خواهد شد . و العاقبه للمتقین …

و در پایان سخنی با مسئولین و مردم فهیم ایران اسلامی ، یادمان نرود که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود . در مرحله اول فرهنگ و اعتقادات اسلامی موتور محرک و علت پیروزی انقلاب ما بود در گذر از همه مراحل دشوار انقلاب از جمله ۸ سال جنگ تحمیلی ، فتنه ها و … نیز همین اعتقادات دینی و فرهنگی سبب بقای نظام اسلامی گردید ، امام خمینی رحمت الله علیه نیز بارها به اولویت فرهنگ در مسائل مملکتی تأکید فرمودند ، سال جاری نیز که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری حفظه الله سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شد و این یعنی لزوم عزم صدچندان مسئولین و مردم در حراست و تقویت بنیه فرهنگی و اعتقادی بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) .

به نظر می رسد با گذشت حدود ۳ ماه از سال جاری هنوز آنطور که باید مطالبات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت محقق نشده و این همت مضاعف مسئولین امر در حوزه های مختلف را می طلبد که البته این مطالبه اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران نیز هست .

نکته ای نیز خطاب به برخی دوستان داخلی که تصور می کنند نزدیکی با غرب و تساهل با آمریکا و سر سپردن به نسخه های تهیه شده ایشان سبب بهروزی ما خواهد شد : با دیده ای واقع بینانه ببینید آیا اوضاع کشورهایی که با آغوش باز از آمریکا استقبال کرده اند و آنچه ایشان می خواستند در اختیارشان گذاشتند ( اعم از امتیاز ، پایگاه نظامی و… ) و به ایشان خوشبین بودند وضعیتی رضایت بخش و عزت مندانه است؟ آیا آنان در رفاه و آسایش اقتصادی و امنیتی غرق شده اند یا برعکس ؟ به هر حال این وعده خداست که دشمنان اسلام تا زمانی که ما را صد در صد مطیع خود نکنند و چیزی به عنوان هویت و اعتقادات اسلامی برای ما باقی نگذارند راضی نخواهند شد و با فتح هر سنگر طمع فتح سنگر بعدی را خواهد داشت (۱۲۰ بقره ). آرزویی که به گور خواهند برد . انشاء الله .

کاری از محمد.ف از اراک – مدرس دانشگاه

بزرگوارانی که از نظرات و نوشته های ایشان استفاده شد:

حیدر امانی فر

طاهره مازوچی

طیبه سادات آرانی

زینب عسکری

محمد زارعی محمودآبادی

والسلام علی من التبع الهدی

سوم خرداد ماه ۱۳۹۳

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.