استاندار مرکزی: نبود مدیریت صحیح برخی واحدهای صنعتی را به تعطیلی کشانده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دنشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در نشست دانشگاه و صنعت اظهار کرد: ارتباط صمیمی بین صنعت و دانشگاه موجب به وجود آمدن اثرات مثبت در صنعت می‌شود.

 

استاندار مرکزی تعطیلی برخی واحدهای صنعتی را نتیجه عدم مدیریت صحیح دانسته و گفت: عمده مشکلاتی که صنایع استان درگیر آن هستند به دلیل عدم مدیریت صحیح است و مربوط به بحث‌های فنی و تخصصی نیست.

 

وی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مکمل توسعه و رشد دانسته و گفت: ارتباط پویا و مؤثری بین این دو رکن به وجود نیامده و نیازمند هدفگذاری مناسب در این زمینه هستیم.

 

مقیمی با اشاره به وجود دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و ۹۰ واحد دانشگاهی دولتی و غیردولتی در استان عنوان کرد: استفاده از دانش و فناوری نوین در صنایع و تولید علم کاربردی زمینه‌ها را جهت برون‌رفت چرخه اقتصادی از وابستگی به نفت فراهم می‌سازد.

 

استاندار مرکزی گفت: استقرار واحدهای بزرگ مادرتخصصی که پایه و کانون توسعه همه‌جانبه است مولد فناوری است.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا زاوشی نیز در این جلسه افزود: نشست‌های خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار شده اما، خروجی علمی و اقتصادی نداشته است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به ارائه مشکلات صنایع در قالب پروژه عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ پروژه معرفی و با دانشگاه‌ها مکاتبه شده است.

 

منوچهر توسطی نیز افزود: باید پذیرفت که ارتباط بین صنعت و دانشگاه خوب است اما، در این زمینه متولی وجود ندارد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به دنبال این هستیم که از بعد اقتصادی مقاومتی را در خودمان ایجاد کنیم که در مقابل هجمه و وابستگی به بیگانگان خود را مصون کنیم.

 

وی گفت: در این راستا باید از بعد تکنولوژیکی و مدیریتی در درون خودکفا شویم و این علم و تکنولوژی در درون دانشگاه‌های ما وجود دارد.

 

توسطی خاطرنشان ساخت: اگر دانشگاه چشمه‌هایی را از هنر خود در عرصه توسعه صنعتی نشان دهد، به نسبت این اقدام صنعت نیز نیازهای مالی این بخش را تأمین می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، حامد یحیی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شرکت شهرک‌ها علاوه بر اینکه زیرساخت‌ها را آماده می‌کند آموزش کارآفرینی را نیز در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به آموزش دو هزار نفر از کارکنان صنایع عنوان کرد: حمایت از مطالعات دانشجویی، حمایت از حضور صنایع در نمایشگاه‌های داخلی و فنی، شناسایی خوشه‌های صنعتی، تعیین متولی دانشگاه و صنعت، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و درک نیاز صنعت از جمله راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه است.

به گزارش ایسنا در این جلسه مصوب شد کارگروهی تشکیل و مواردی که در این جلسه مطرح شد توسط بخش صنعت، دانشگاه و دستگاه‌ها کارشناسی شود و به عنوان یک لایحه در جلسه های بعدی این کمیته عنوان و اجرایی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.