شهردار اراک: افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی راهی برای توسعه شهری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج از اراک, محمد ابراهیم عباسی با اشاره به هفته درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراک یکی از ۸ شهر آلوده کشور بوده که ترویج فرهنگ درخت‌‌کاری و توسعه فضاهای سبز در این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و درکاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: آلودگی هوا از مسائل مهمی است که باید با توسعه فضای سبز و بهره گرفتن از تکنولوژی های جدید برطرف شود.
شهردار اراک تصریح کرد: با کاشت درخت، طبیعت نو را به جامعه برمی گردانیم و می توانیم برای نسل آینده، کاهش آلودگی هوا، شادابی در محیط و ایجاد تنوع در فضاهای شهری را به وجود آوریم.
عباسی با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای سبز گفت: در شهرستان اراک با توجه به وجود و تنوع صنایع و کارخانجات و افزایش جمعیت شهری نیازمند آن هستیم تا برای رفع کمبودها و آلودگی هوا در بخش توسعه فضای سبز تمرکز و تلاش نماییم.
وی افزود: رشد فزاینده جمعیت انسانی و توسعه صنعت و تکنولوژی و در پی آن آلودگی های زیست محیطی سبب شده است توسعه فضای سبز، به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها در محیط های شهری مورد توجه قرار گیرد.
شهردار اراک تصریح کرد: شهرداری اراک هر ساله به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری اقدام به کاشت نهال در سطح شهر اراک می نماید، ولی امسال با یک عزم جدی و برنامه ریزی مدون، با نام گذاری هفته درختکاری و مزین نمودن هر روز این هفته به یک نام، کاشت نهال در نقاط مختلف از سطح شهر را در دستور کاری خود قرار داده است.
عباسی هدف از اجرای مراسم کاشت درخت در طول یک هفته را مشارکت تمامی شهروندان در گسترش سرانه فضای سبز عنوان نمود تا شهروندان به این باور که تمامی خدمات شهرداری متعلق به آنان است دست یافته و شهرداری را در توسعه وحفظ و نگه داری از مجموعه فضای سبز شهر اراک یاری نمایند.
وی افزود: شهرداری اراک همزمان با آغاز هفته درختکاری در فاصله زمانی ۱۰ الی ۱۶ اسفند ماه، برنامه هایی را در راستای اجرای هر چه باشکوه تر این ایام تدوین کرده است.
شهردار اراک تصریح کرد: در برنامه ریزی صورت گرفته امسال مقرر شد به منظور ارج نهادن به ارگان های مهم اجتماعی و پیوند آنها با فضای سبز، هر روز با یک نام مشخص و مراسم درختکاری در مکان مرتبط با نام همان روز برگزار گردد.
عباسی با اشاره به نام گذاری روزهای درختکاری گفت: در روز اول هفته درختکاری که به نام سرباز، امنیت و فضای سبز، مزین شده بود، اجرای مراسم درختکاری با حضور مسئولان شهرداری و مسئولان شهر در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار و همچنین در ادامه این روز، جشن درختکاری با حضور کودکان و دانش آموزان در فرهنگسرای شهر واقع در کوی صنعتی اجراء گردید.
وی افزود: در روز دوم این هفته کاشت نهال و سنت نبوی، که اجرای مراسم درختکاری این روز نیز با حضور مسئولان شهرداری و مدیران شهری و شهروندان در بوستان گل نرگس واقع در شهرک مشاور و همچنین با حضورNGO های دوستدار محیط زیست، برگزار شد.
شهردار اراک تصریح کرد: برگزاری جشن درختکاری ویژه دانش آموزان پیش دبستانی مدرسه سماء در محل فرهنگسرای شهر برگزار گردید.
عباسی با اشاره به روز سوم درختکاری گفت: مراسم درختکاری این روز در پارک کلاله شهر سنجان و با حضور مسئولان شهرداری، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد و نیز برگزاری همزمان جشن مراسم درختکاری ویژه دانش آموزان مدرسه ابتدائی فارابی در فرهنگسرای شهر اجراء شد.
وی با اشاره به این مهم که روز چهارم و پنجم این هفته نیز با نام های صنعت و سلامت فضای سبز و کودک، زندگی و فضای سبز مزین شده افزود: مراسم کاشت نهال در هر یک به ترتیب در کارخانه آذرآب و گداختار و مهدکودک مریم اجرا شد.
شهردار اراک تصریح کرد: نام روزهای ششم و هفتم از هفته درختکاری نیز تعلیم و تربیت و فضای سبز و طبیعت سبز و نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده که مراسم درختکاری در آنها در مدارس نمونه کوثر و شهداء آلومینیوم و منطقه ۱۲۸ هکتاری چقاء اجرا می شود.
عباسی با بیان اهمیت آموزش در سنین کودکی گفت: داشتن شهری پویا که در آن همه اقشار جامعه مشارکت فعال داشته باشند، نیازمند آموزش مبانی شهروندی برای همه سنین بوده که در این راستا ضرورت آموزش این مبانی به کودکان نمود بیشتری پیدا می کند و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: باید ذهنیت کودکان را نسبت به مسائل شهروندی به ویژه در حوزه حفظ و نگهداری فضای سبز مثبت کنیم و از همین دوران با ارائه آموزش های فرهنگ شهروندی، حس مسئولیت‌پذیری آنها را نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند، تقویت کنیم و پیامدهای مثبت آن را به نظاره بنشینیم.
شهردار اراک با درخواست از شهروندان مبنی بر حضور حداکثری خود در همایش درختکاری ۱۶ اسفند گفت: در این مراسم که با حضور کلیه مسئولان شهری برگزار می شود، تعداد قابل توجهی اصله نهال درخت برای همایش درختکاری آماده سازی شده و شهروندان می توانند با حضور خود در این مراسم یک درخت با نام خود کاشته و شهرداری را در افزایش سرانه فضای سبز شهر اراک و ایجاد فضای سبز مطبوع یاری رسانند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.