برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی ورزشی و خبرنگاری حرفه ای در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، حمید قاسمی، مشاور رسانه ای مقام عالی وزارت کشور در این کارگاه یکروزه گفت: خبرنویسی در ورزش نیازمند کسب یک مهارت ارتباطی است و در چارچوب یک ارتباط فلسفی صورت می گیرد.

وی فلسفه وجودی نوشتن را ارتباط دانست و افزود: ارتباط جزء مهارتهای اساسی زندگی بشمار می رود.

قاسمی بیان کرد: اگر افراد به ویژه خبرنگاران نتوانند با فناوری های اطلاعاتی همراه شوند، در طول مدت زمان کوتاهی از یک نسل باز می مانند.

مشاور رسانه ای مقام عالی وزارت کشور ارتباطات را به سه دسته ی کلامی، غیرکلامی و فراکلامی تقسیم کرد و ادامه داد: ارتباط غیر کلامی یکی از مهمترین نوع ارتباط در کار خبرنگاران محسوب می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای موفق بودن در کار خبر، آموختن انواع تکنیک های مهارتی از جمله، خوب گوش دادن، خوب صحبت کردن و کسب ارتباط غیر کلامی از مواردی است که یک خبرنگار باید به آن دست یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در حاشیه بازدید از این کارگاه آموزشی هدف از برگزاری این دوره را کسب اخلاق حرفه ای، نقد منصفانه، پیشنهاد سازنده و شناخت علمی و تخصصی از ورزش در حوزه خبر عنوان کرد.

سعید ملکی افزود: نقد منصفانه در امر خبر یکی از مهمترین مواردی است که خبرنگاران باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

گفتنی است این کارگاه یکروزه با حضور خبرنگاران استان و روابط عمومی های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد اراک با همکاری سرای روزنامه نگاران استان به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.